…UNA EXCUSA MÉS BASADA EN EL PREJUDICI

Pràcticament, en tots els debats i converses sobre canvi organitzacional hi ha algú que fa l’afirmació òbvia de “el canvi és difícil”. A priori, això és cert: canviar requereix esforç. No obstant això, el problema d’aquesta actitud, que es transmet a tots els nivells de les nostres organitzacions, és que equipara els conceptes “difícil” i “fracàs”. Alguna cosa que frena les nostres iniciatives de canvi, les quals tenen en realitat una taxa d’èxit més alta del que creiem.

El nostre biaix cap al fracàs està connectat amb els nostres cervells. En una sèrie d’estudis publicats recentment, els investigadors de la Universitat de Chicago Ed O’Brien i Nadav Klein (EUA) van descobrir que nosaltres mateixos assumim que el fracàs es dóna amb més freqüència que l’èxit. En conseqüència, tendim a tractar de forma errònia els èxits com a casualitats i els errors i fracassos com a proves irrefutables que, en efecte, el canvi és difícil.

Per exemple, en un dels estudis, els investigadors van presentar als participants les estadístiques de la temporada d’un atleta estrella que havia obtingut pitjors resultats de l’habitual. Els participants van concloure ràpidament que la carrera de l’esportista havia pres una espiral descendent irreversible. Per contra, quan se’ls van presentar les estadístiques d’un atleta mediocre al llarg de la seva carrera però que va tenir una temporada brillant, les mateixes persones van arribar a la conclusió que aquesta millora en el rendiment es devia simplement a una casualitat…Ver + Info

Fuente: Harvard Business Review

Escrito por  – un psicòleg organitzacional, autor i orador. Pot conectar amb ell a NickTasler.com i seguir-lo a @NickTasler.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies. ACEPTAR

Aviso de cookies