Un millennial és aquell que en l’actualitat té entre 20 i 35 anys, que ha crescut i s’ha anat fent adult en el canvi de mil·lenni, la major part en plena prosperitat econòmica de tota societat occidental. Aquesta generació destaca per l’energia, obstinació, esperit i la determinació de voler progressar tant en la seva vida personal com professional, a més de tot el relatiu a la societat en la qual viu, busca espais de treball flexibles per al seu desenvolupament professional.

Els experts ens indiquen que són la futura generació d’usuaris i consumidors amb noves característiques, que ens interessa conèixer per la repercussió i transformació que començaran i fins i tot comencen a exigir les empreses, en un mercat transcendent amb noves necessitats i demandes.

Coneguem algunes de les característiques dels millenials:

Digitals

Han nascut en el món de les noves tecnologies i en una societat de la informació molt activa. Es caracteritzen per dominar la tecnologia com una extensió del seu propi cos. Gairebé totes les seves relacions bàsiques quotidianes són conciliades per una pantalla. Per a un millenial, la realitat i la virtualitat són dues cares de la mateixa moneda. El ON/*OFF ho porta integrat. Prefereix internet a la TV convencional; gairebé el 65% veu pel·lícules, sèries, documentals per internet i el 46% televisió, tot a través d’internet, un percentatge sensiblement més alt que en altres grups d’edat. Ens estem trobant que ni el “prime time” ni la publicitat clàssica són del tot estratègies efectives per a arribar a aquest col·lectiu.

 

Multipantalla i multidispositiu

Utilitzen diversos canals i dispositius digitals per a gairebé totes les seves activitats. Posseeixen un comportament multitasking, és a dir, amb capacitat i/o necessitat de fer diverses coses alhora. Màrqueting in a multiscreen world, de Millward Brown, en mitjana, dediquen al voltant de 5 a 7 hores al dia per a la connectar-se online, utilitzant múltiples pantalles digitals.

Estem començant a parlar de noves formes de comunicació i d’un altre tipus llenguatge, la narrativa transmèdia s’imposarà en la comunicació.

 

Nomófobs

La seva vida és dinàmica i mòbil. Aquesta generació ha fet de les “pantalles” el seu accés de referència per a la socialització, el treball i l’oci, integrant-les completament en la seva vida quotidiana. Són addictes al mòbil, senten la necessitat d’una constant connectivitat i més del 60% admet que no podria estar un sol dia sense el seu dispositiu mòbil, tablet…

La demanda dels Millennials està impulsant el sorprenent, i perquè no excepcional, creixement de les aplicacions mòbils (els estudis ens indiquen que es registren a nivell mundial 5 milions de descàrregues d’aplicacions diàries). Veient aquesta realitat, les empreses haurien de construir i millorar la funcionalitat de les seves aplicacions mòbils ja que s’estan convertint en una potent eina de venda que permet millorar l’experiència de compra.

Socials i actius

Són actius en les seves xarxes socials. No són només un mitjà de comunicació per a ells sinó una part íntegra de la seva vida social i fins i tot professional. Aquests nous consumidors abans de comprar busquen i escolten opinions, generen i comparteixen continguts i són molt sensibles a la seva experiència en línia. Si l’experiència amb una empresa o serveis és positiva solen compartir-la i recomanar-la, confien gairebé més en l’opinió dels seus amics que de l’emesa per les pròpies marques per a prendre decisions de compra. A més prefereixen les xarxes socials com a mitjà per a interactuar amb les empreses al contact center per a ser atesos.

Requereixen personalització i nous valors

Com hem esmentat anteriorment, són autosuficients i autònoms. Valoren la participació, cooperació i la col·laboració, prefereixen compartir a tenir i comencen a exigir valors com són la transparència, la sostenibilitat, la confiança, valorar la seva professió i el compromís social. Les empreses que impliquin els consumidors, permetent-los aportar les seves idees en la creació i el desenvolupament dels seus productes i sentir-se part de la marca, conquistaran l’essència dels Millennials.

A més són futurs clients que no busquen en exclusiva una bona atenció, sinó una bona personalització i esperen que l’empresa s’adeqüi a les seves preferències. Per a atendre les seves demandes, les companyies haurien d’ampliar el coneixement sobre els seus clients incorporant informació social sobre ells, saltar al Social CRM cohesionant-ho amb el CRM conegut, i aprofitant el potencial del Big Data amb la idea d’aportar més valor, utilitzant la quantitat d’informació i rastre digital que es comparteix, es difon i es genera en la Xarxa.

Exigents i crítics

Són molt més exigents, crítics, subtils i volàtils. De fet, un 85-90% dels consumidors actuals declara que deixaria de fer negocis amb una empresa a causa d’una mala experiència com a client, enfront del 60% que fa aproximadament 4 anys. Tinguem en compte que per als ells, les experiències digitals negatives en línia i mòbil tenen un impacte negatiu molt major que sobre altres grups d’edat.

Aquesta realitat hauria de conduir a les empreses a situar l’experiència del consumidor en el focus central de la seva estratègia, tant en termes de relació, com de planificació, comunicació i organització. Els negocis ja no són només serveis i productes, comprar o vendre, són també relacions i l’experiència de compra és gairebé tan rellevant com el propi producte.

Una petita però no menys important observació, no hem d’oblidar que cada generació passada i futura, té i tindrà les seves fortaleses i febleses, les quals sempre aportessin al nostre entorn professional experiència, transformació, adaptació, convivència i cohesió.

 

Eugenia Sanjuán

Sòcia Fundadora – Cal TIp. Coopertaiva de Coneixement.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies. ACEPTAR

Aviso de cookies